Sociální rehabilitace

Image
sr
Služba Sociální rehabilitace je určena lidem se zdravotním, tělesným, mentálním, kombinovaným postižením a chronickým duševním onemocněním, ve věku 18 – 64 let, kteří potřebují podporu při získávání a zvyšování dovedností pro samostatný život a při začleňování do společnosti.
Služba je poskytována ambulantně – přímo v zařízení služby (na adrese Teplická 1, Litoměřice) nebo terénně - například u Vás doma, na Vašem pracovišti, při cestování, při doprovodech na úřady, k lékařům a další.
Služba je poskytována bezplatně. Službu poskytujeme standardně 2 roky, lze prodloužit o 6 měsíců.

Kde službu poskytujeme

Sociální rehabilitace Litoměřice
Teplická 1
Litoměřice
412 01
Pondělí: 8:00-15:30
Úterý: 8:00-15:30
Středa: 8:00-15:30
Čtvrtek: 8:00-15:30
Pátek: 8:00-15:30
Sobota: Zavřeno
Neděle: Zavřeno
U terénní služby se lze domluvit s pracovníky výjimečně i v jiný čas. O víkendu máme zavřeno.

Informace pro uživatele

S čím Vám můžeme pomoci?

  • Jak zvládnout samostatně pečovat o domácnost, o oděvy, o sebe a jiné členy domácnosti (vaření, žehlení, praní, uklízení, dodržování hygieny, péče o zvířata) 
  • jak cestovat (do práce, od nás domů, za kamarády)
  • jak si vyřídit věci na úřadech 
  • co dělat v různých situacích
  • jak pracovat s počítačem, telefonem a dalšími běžnými přístroji
  • jak hospodařit s penězi a nakupovat
  • jak trávit volný čas, kde si najít kamarády
  • jak se připravit na práci, získat a udržet si zaměstnání: hledání vhodného pracovního místa, pomoc při nástupu do práce (vyřízení dokumentů, doprovod na vstupní prohlídku a k zaměstnavateli), pomoc naučit se práci na pracovišti.

Každý náš uživatel má svého klíčového pracovníka, se kterým se schází na pravidelných schůzkách. S ním plánujete, jak často budete potřebovat naší podporu.

Pokud máte o službu zájem, vyplňte žádost o vstup do služby (záložka ke stažení) a pošlete ji na naší adresu (Diakonie, Teplická 1, 412 01 Litoměřice). Žádost můžete také osobně donést nebo poslat mailem na sr@diakonieltm.cz. Zavoláme Vám a potvrdíme, že jsme ji přijali a domluvíme si schůzku, kde si řekneme další informace o službě. Žádost je také možné vyplnit přímo na dohodnuté schůzce.

Pro zaměstnavatele

Podpora zaměstnavatelů při zaměstnávání uživatelů se zdravotním postižením:

  • při vytváření vhodné pracovní náplně pro uživatele
  • při vyřizování formalit souvisejících s nástupem uživatele do zaměstnání (tvorba pracovní smlouvy, délka pracovní doby, pojištění apod.)
  • při komunikaci s uživatelem
  • při řešení problémů se zapracováním uživatele a s jeho začleněním do kolektivu spolupracovníků

   
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením přináší zaměstnavatelům také řadu výhod:

  • získání motivovaného zaměstnance, který nepovažuje za podřadné vykonávání pomocných a jednoduchých prací.
  • plnění povinného podílu
  • daňové úlevy
  • zvýšení prestiže firmy v očích veřejnosti
  • podpora uživateli přímo na pracovišti, která je hrazená agenturou
  • příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením


Podrobnosti o výhodách zaměstnávání osob se zdravotním postižením najdete zde

Poslání, cíle, okruh osob a zásady

Poslání služby

Posláním sociální rehabilitace v Diakonii ČCE v Litoměřicích je podporovat lidi se zdravotním postižením, aby rozvojem dovedností zvýšili svou samostatnost a zapojili se do běžného života ve společnosti podle svých možností a schopností.

Cíle služby

Cílem služby sociální rehabilitace je podpořit uživatele tak, aby zvládl samostatně nebo s přiměřenou podporou naplňovat své individuální potřeby a cíle. Rozvojem schopností a dovedností v maximální možné míře zvýšil svoji samostatnost a soběstačnost, mohl se zapojit do běžného života v komunitě, dokázal uplatňovat svoje práva a oprávněné zájmy.

Dílčí cíle:

 Bydlení:

● Uživatel je samostatný nebo s malou podporou zvládne péči o vlastní osobu (hygiena, úprava

zevnějšku a péče o oděvy, plánování denního režimu, zabezpečení stravy), v případě potřeby

zvládne pečovat o blízké osoby.

● Uživatel zvládá samostatně nebo s přiměřenou podporou samostatné bydlení a péči o

domácnost (nakupování, hospodaření s penězi, vedení vlastního rozpočtu, ovládat běžné

domácí spotřebiče, udržovat pořádek).

 

 Samostatný život:

● Uživatel zvládne samostatně nebo jen s malou podporou se pohybovat po místě kde žije,

zvládá samostatně cestovat a využívat veřejné dopravní prostředky, navštěvuje běžně

dostupné služby, dokáže využívat svůj volný čas, plánovat ho, účastní se kulturních,

sportovních a společenských událostí.

● Uživatel umí samostatně nebo s malou podporou jednat na úřadech, vyřídit si osobní

záležitosti a zvládá jednoduché úřední úkony (podpis, vyplňování formulářů, jednání s

úředníky, orientace na úřadech). Uživatel zná svá práva a umí je uplatňovat.

● Uživatel je samostatný v komunikaci (dorozumí se, používá běžné komunikační prostředky)

orientuje se v čase, osobách, místě, v obvyklých situacích a dokáže v nich přiměřeně

reagovat, dokáže reagovat v krizových situacích, umí si samostatně vyhledat potřebné

informace.

 

Zaměstnání:

● Uživatel si umí najít a udržet vhodné zaměstnání (vyhledávání zaměstnání, komunikace se

zaměstnavatelem, má pracovní návyky a zná pracovní práva a povinnosti).

Cílová skupina

  • ● Služba sociální rehabilitace je určena pro osoby se zdravotním, tělesným, mentálním, kombinovaným postižením a chronickým duševním onemocněním, které jsou odhodlány rozvíjet svou samostatnost, zdokonalovat a rozvíjet své dovednosti a ocitli se v nepříznivé sociální situaci.

    ● Služba je určena pro osoby ve věku od 18 do 64 let.

    Nepříznivá sociální situace

    Nepříznivou sociální situací ve službě sociální rehabilitace pracovníci rozumí situaci, kdy se uživatel chce více osamostatnit, ale v důsledku svého postižení nemá dostatek schopností nebo z důvodu zdravotního postižení ztratil soběstačnost a chce tuto situaci změnit.

Zásady poskytování služby

Individuální přístup k uživateli (milosrdenství)

Jsme vnímaví k individuálním potřebám uživatelů a hledáme cesty, jak je naplnit. Službu uzpůsobujeme potřebám, možnostem a schopnostem každého uživatele. Je pro nás zásadní dbát na důstojnost a jednání s úctou ke každému uživateli. Respektujeme autonomii uživatele, prosazujeme dodržování lidských práv a základních svobod. (hodnota milosrdenství)

Podpora aktivity a samostatnosti uživatele (naděje)

Důvěřujeme v možnosti dalšího rozvoje každého uživatele, tak aby se cítil důležitý a oceňovaný. Klademe důraz na jeho aktivní přístup během celé spolupráce a posilování kompetencí při řešení  situace. Uživateli poskytujeme takovou podporu, která je nezbytně nutná pro zachování nebo rozvoj samostatnosti a soběstačnosti v co nejvyšší možné míře.

Zapojení do společnosti (společenství)

Zpřístupňujeme, co je běžné, nenahrazujeme dostupné služby. Podporujeme uživatele, aby mohli žít běžným způsobem života, podle svých představ. Podporu směřujeme  k tomu, aby měli srovnatelné možnosti a podmínky s ostatními, aktivně využívali svá práva i odpovědně plnili své povinností. Podporujeme přirozené vztahy a spolupráci s rodinami a opatrovníky. 

Profesionální a týmová práce (Fortelnost)

Záleží nám na kvalitě, služby poskytuje tým kvalifikovaných pracovníků. Odpovídáme za odbornou práci, průběžně se vzděláváme. Vybíráme takové metody, které jsou pro každého uživatele nejvhodnější. Spolupracujeme s odborníky i s lidmi, kteří mohou poskytnout uživateli přirozenou podporu v běžném prostředí.

Rychlý
kontakt